Vrijeverhuur.nl

Vragen over registreren en inloggen

Kan ik ook in meerdere steden tegelijk laten zoeken?
Dat is mogelijk, maar daar zijn wel extra kosten aan verbonden. De kosten hiervoor bedragen 5 euro per maand per extra stad.
Hoe weet ik of jullie voor mij gereageerd hebben?
Iedere keer als wij voor u reageren, informeren wij u ook dat wij voor u gereageerd hebben en geven wij een omschrijving van de woonruimte waarop wij gereageerd hebben. Een overzicht van al deze reacties vindt u in uw beheermenu, na het inloggen op de website. Wanneer u een actieve account heeft, informeren wij u niet meer over iedere reactie, maar alleen nog over de uitnodigingen. Alle reacties kunt u dan natuurlijk nog wel te allen tijde inzien op uw persoonlijke account.
Wat zijn de kosten van deze dienst?
In beginsel kunt u gratis een account aanmaken en draait gewoon mee in de dienstverlening. Echter wanneer wij voor u reageren en verhuurders u uitnodigen krijgt u in beginsel geen contactgegevens van de verhuurders en zij ook niet van u. Daarvoor moet u uw account activeren. Wel kunt u met een gratis account bepalen hoe vaak er voor u gereageerd wordt en daarna bepalen of u de dienst wilt activeren. Wanneer u uw account wilt omzetten naar een actieve account bedragen de kosten 12,50 per maand. Opzeggen kan zonder opzegtermijn wanneer u dat wenst. Wij vragen geen bemiddelingskosten/courtage. Op de website staan de kosten onder de menu optie 'Wij reageren voor U'.
Ik heb nog geen uitnodiging gehad van een verhuurder, hoe kan dat?
Het kan zijn dat u zich al wel heeft aangemeld, maar uw account nog niet heeft geactiveerd. Voor de verhuurder is het dan niet mogelijk om met u in contact te komen. U kunt uw account activeren in het beheer menu van uw account (inloggen).

Een andere reden kan zijn dat wij wel voor u hebben gereageerd, maar dat u niet wordt geselecteerd door de verhuurder. Wij nemen u het hele zoekwerk uit handen, maar de verhuurder zal u wel moeten kiezen wanneer wij de gewenste woning voor u hebben gevonden.

Daarvoor is het van belang dat u in uw profiel uzelf als het ware "verkoopt" aan de verhuurder. Plaats een leuke foto op uw profiel en beschrijf in een paar regels tekst waarom de verhuurder u zou moeten kiezen als zijn nieuwe huurder.

Dat alles is wat u kunt doen en waarmee u het proces van zoeken en vinden voor uzelf zeker kunt versnellen.
Kunt u mij mijn inloggegevens opnieuw sturen?
Wanneer u op de website, onder het login gedeelte klikt op ‘wachtwoord vergeten’ krijgt u uw login gegevens automatisch per e-mail toegestuurd.
Ik heb mijn account geactiveerd en nu krijg ik opeens geen reacties meer per e-mail. Hoe kan dat?
Wanneer u uw account heeft geactiveerd, staan alle reacties overzichtelijk in het beheermenu. Dit krijgt u te zien door in te loggen en te klikken op menu item 'Uw reacties'. Zo kunt u precies bijhouden hoe vaak en op welke woningaanbiedingen wij voor u hebben gereageerd. Wanneer een verhuurder u uitnodigt voor een bezichtiging, ontvangt uw wel meteen een e-mail zodat u meteen kunt reageren op de uitnodiging.
Ik ben mijn login gegevens kwijt. Wat moet ik nu doen?
Het kan zijn dat de gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is. Wanneer u op de website, onder het login gedeelte klikt op ‘wachtwoord vergeten’ krijgt u uw login gegevens automatisch per e-mail toegestuurd. Wanneer u eerder gebruik heeft gemaakt van onze dienstverlening en bent uitgeschreven, kunt u uw account met dezelfde gegevens weer activeren.
Kan ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam ook wijzigen?
Uw gebruikersnaam kunt u niet wijzigen, maar uw wachtwoord wel. Na de eerste keer inloggen kunt u uw wachtwoord wijzigen waarna u moet klikken op ‘opslaan’.

Vragen over de dienst van VrijeVerhuur

Kan ik VrijeVerhuur ook telefonisch bereiken?
Uit efficiency redenen geven wij er de voorkeur aan per e-mail te communiceren. U kunt al uw vragen per e-mail stellen en wij zullen proberen u daar passende antwoorden op te geven. Alvorens u een vraag stelt, kijkt u eerst even of het antwoord al niet staat in ‘Veel gestelde vragen’. U kunt ons een e-mail sturen via ons contactformulier.
Ik woon in het buitenland, kan ik ook van de dienst gebruik maken?
U kunt van het gratis gedeelte van de dienst gebruik maken. Het activeren van een account is echter niet mogelijk, omdat wij geen contracten hebben gesloten met buitenlandse incasseerders.
Kan ik ook aangeven in welke wijk van een stad ik wel en niet wil wonen?
Dat is niet mogelijk en ook niet noodzakelijk. Indien u wordt uitgenodigd voor een woonruimte die niet helemaal volgens wens is (lees: niet in de juiste wijk), kunt u deze uitnodiging gewoon aan u voorbij laten gaan. U bent niet verplicht om op een uitnodiging in te gaan. Wij blijven dan gewoon voor u doorzoeken, tot wij wel een gewenste woning hebben gevonden in de juiste wijk.
Hoe weet ik of jullie voor mij gereageerd hebben?
Iedere keer als wij voor u reageren, informeren wij u ook dat wij voor u gereageerd hebben en geven wij een omschrijving van de woonruimte waarop wij gereageerd hebben. Een overzicht van al deze reacties vindt u in uw beheermenu, na het inloggen op de website.
Wat zijn de kosten van deze dienst?
In beginsel kunt u gratis een account aanmaken en draait gewoon mee in de dienstverlening. Echter wanneer wij voor u reageren en verhuurders u uitnodigen krijgt u geen contactgegevens van de verhuurders en zij ook niet van u. Daarvoor moet u uw account activeren. Wel kunt u zo bepalen hoe vaak er voor u gereageerd wordt en daarna bepalen of u de dienst wilt activeren. Wanneer u uw account wilt omzetten naar een actieve account bedragen de kosten 12,50 per maand. Opzeggen kan zonder opzegtermijn wanneer u dat wenst. Wij vragen geen bemiddelingskosten/courtage. Op de website staan de kosten onder de menu optie 'Wij reageren voor U'.
Ik heb nog helemaal geen reacties gehad. Kan ik mijn geld terug krijgen?
Ja, het kan voorkomen dat wij voor uw minimale woonwensen in combinatie met uw maximale budget geen woningaanbod kunnen vinden. Dat betekent niet dat wij ons niet voor u inzetten, maar dat uw woonwensen binnen de huidige markt niet haalbaar zijn (in uw beheer account vindt u hierover meer adviezen). U kunt dan gebruik maken van onze "niet goed, geld terug" garantie. Concreet houdt dit in dat als wij niet binnen 30 dagen minimaal 1 keer voor u hebben kunnen reageren, u recht heeft op de restitutie van het incasso bedrag voor die eerste maand. Dit recht dient u binnen 14 dagen na afloop van de eerste maand, schriftelijk te claimen. Na deze periode vervalt het recht op restitutie.
Kunnen jullie mij een woning garanderen?
Nee, wij kunnen helaas geen woning garanderen. Ook wij zijn afhankelijk van het aanbod in de markt en de mate waarmee uw zoekopdracht aansluit op dat aanbod. Om die reden kunnen wij geen garantie geven op het resultaat.
Ik wil tijdelijk huren, kan dat ook?
In principe richten wij ons hoofdzakelijk op het woningaanbod voor langere tijd. Er zijn echter genoeg verhuurders die ook wel voor een kortere periode willen verhuren. Vaak heeft u een maand opzegtermijn, dus kunt u zelf bepalen voor hoe lang u wilt huren.
Ik zoek een woning in een plaats die ik niet kan selecteren, wat moet ik doen?
Momenteel richten wij ons alleen op de steden en plaatsen die u bij het aanmelden kunt selecteren. Zit de gewenste stad of plaats er niet bij, dan kunnen wij op dit ogenblik niets voor u betekenen.
Bemiddelen jullie alleen voor de woningzoekende?

Ja! Het is bij de wet verboden om voor de woningzoekende EN voor de verhuurder tegelijk op te treden. Wij zoeken alleen voor de potentiële huurder en reageren uit zijn of haar naam. Dit is vergelijkbaar met particuliere koop en verkoop van huizen. Een makelaar die is benaderd voor verkoop van een huis, mag niet meer bemiddelen voor kopers van dat huis.

Vragen over de verhuurders

Hoeveel kans maak ik op een woning en hoe snel kan ik een woning krijgen?

Hoe snel u de gewenste woonruimte zult vinden is afhankelijk van een aantal factoren; het aanbod in de stad of plaats waar u wilt wonen, uw budget, uw woonwensen en uw profiel presentatie.

Wij nemen u het hele zoekwerk uit handen, maar de verhuurder zal u wel moeten kiezen wanneer wij de gewenste woning voor u hebben gevonden. Daarvoor is het van belang dat u in uw profiel uzelf als het ware “verkoopt” aan de verhuurder. Plaats een leuke foto op uw profiel en schrijf een leuk tekstje waarin u motiveert waarom de verhuurder u zou moeten kiezen als zijn nieuwe huurder.

Dat alles is wat u kunt doen en waarmee u het proces van zoeken en vinden voor uzelf zeker kunt versnellen.

Bemiddelen jullie alleen voor de woningzoekende?

Ja! Het is bij de wet verboden om voor de woningzoekende EN voor de verhuurder tegelijk op te treden. Wij zoeken alleen voor de potentiële huurder en reageren uit zijn of haar naam. Dit is vergelijkbaar met particuliere koop en verkoop van huizen. Een makelaar die is benaderd voor verkoop van een huis, mag niet meer bemiddelen voor kopers van dat huis.

Ik krijg maar weinig reacties, wat gaat er mis?

De mate van succes is wat betreft onze dienstverlening van een 3-tal factoren afhankelijk. Uw budget, uw woonwensen en uw profiel presentatie.

Wij adviseren bij ‘soort woonruimte’ de optie 'geen voorkeur' te selecteren. Hierdoor voorkomt u dat u niet wordt uitgenodigd voor woonruimte die net buiten uw wensen vallen. U heeft geen verplichtingen en kunt uitnodigingen ook aan u voorbij laten gaan wanneer u toch geen interesse heeft. Verder moet het budget reëel zijn voor de stad waarin u zoekt en de eisen die u aan de woning stelt. Een eengezinswoning in het centrum voor 300 euro zou bijvoorbeeld in de grote steden niet snel haalbaar zijn.

In de presentatie adviseer ik een korte informatieve tekst te schrijven over uzelf als nieuwe huurder en ook een foto te plaatsen. Dit wordt door verhuurders zeer gewaardeerd.

Vragen over uw account

Hoe kan ik mijn eigen gegevens wijzigen?
Na de eerste keer inloggen kunt u uw gegevens wijzigen in uw beheer menu. Na het wijzigen van uw gegevens moet u klikken op de knop ‘opslaan’.
Hoe kan ik mijn zoekgegevens veranderen?
Dit kunt u doen door in te loggen op uw account. Daar kunt u plaats, maximale huurprijs en soort woning aangeven en wijzigen.
Waarom moet ik mijn account activeren?
U hoeft uw account niet te activeren. U kunt een gratis account aanmaken en zo kijken hoe vaak wij voor u kunnen reageren. Wanneer u uw account echter niet activeert, kan de verhuurder u niet uitnodigen.
Ik heb mijn account geactiveerd en nu krijg ik opeens geen reacties meer per e-mail. Hoe kan dat?
Wanneer u uw account heeft geactiveerd, staan alle reacties overzichtelijk in het beheermenu. Dit krijgt u te zien door in te loggen en te klikken op menu item 'Uw reacties'. Zo kunt u precies bijhouden hoe vaak en op welke woningaanbiedingen wij voor u hebben gereageerd. Wanneer een verhuurder u uitnodigt voor een bezichtiging, ontvangt uw wel meteen een e-mail zodat u meteen kunt reageren op de uitnodiging.
Kan ik er zeker van zijn dat mijn bankgegevens niet voor andere doeleinden, anders dan de incasso voor VrijeVerhuur wordt gebruikt?
Voor de betalingen op VrijeVerhuur, maken wij gebruik van een gerenomeerd bedrijf op het gebied van internet betalingen; Docdata Payments. Dit is een toonaangevende payment service provider in Europa. Voor meer informatie www.docdatapayments.com.
Mijn account is nog niet actief, hoe kan dat?
Het kan zijn dat de incasso niet is gelukt. U ontvangt hiervan dan een e-mail van de incasseerder, de firma Triple Deal
Ik heb geen foto geplaatst, maakt dat wat uit?
Ja, wij adviseren om zeker een foto te plaatsen. Dit wordt erg gewaardeerd door verhuurders. Zij zullen u sneller selecteren voor een bezichtiging.

Vragen over uitschrijven

Hoe kan ik mij uitschrijven?
In uw beheermenu vindt u rechtsboven een link 'uitschrijven'.
Ik wil mijn account niet activeren, wat moet ik doen?
In uw beheermenu vindt u rechtsboven een link 'uitschrijven'.

Overige vragen

Mijn vraag staat er niet bij.
Heeft u een specifieke vraag, dan kunt u deze stellen via ons contactformulier. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.